Ekonomi

United Airlines, uçuşlarında yapay zekayı kullanmaya başladı

HANDE BERKTAN

Havayolu şirketlerinin yaptığı önemli inovasyon alanlarından biri de yapay zeka uygulamalarına geçiş. Amerikan havayolu şirketi United Airlines, yolcuların seyahat deneyimini artırmak adına üretken yapay zekayı kullanmaya başladı.

United Airlines uçmayı kolaylaştırmak için yapay zekayı nasıl kullanıyor?

United Airlines uçağına bindiğinizde, kapı görevlileri, uçuş görevlileri ve uçağınızın zamanında kalkmasını sağlamakla ilgilenen diğer kişilerden oluşan, bir yolcu olarak sizin asla fark etmeyeceğinizi umduğunuz pek çok işi koordine eden bir sohbet odasını kullanıma soktu.

Bir uçuş rötar yaptığında, kısa mesaj yoluyla ve United uygulamasına açıklama içeren bir mesaj ulaşacak. Bu mesaj yapay zeka tarafından oluşturuluyor. Bu arada, dünyanın dört bir yanındaki ofislerdeki sevk memurları, mürettebatın FAA yönetmeliklerine aykırı olmadan yasal olarak uçağı uçurabilmesini sağlamak için bu gerçek zamanlı verilere bakıyor.

2022’de United’ın CIO’su olan Jason Birnbaum, bunun gerçekleşmesini sağlayan tüm teknolojiden sorumlu olan 1.500’den fazla çalışandan ve yaklaşık 2.000 yükleniciden oluşan bir ekibi yönetiyor.
Birnbaum, United’a katılmadan önce GE’de 16 yıl geçirdi ve teknoloji yöneticiliğinden Budapeşte merkezli GE Tüketici ve Endüstri’nin CIO’su konumuna yükseldi. 2009 yılında GE Healthcare Küresel Tedarik Zincirinin Başkanı oldu. 2015 yılında United’a Dijital Teknolojiden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak katıldı ve burada United’ın ilk yapay zeka ve makine öğrenimi tabanlı hizmetlerinden ve uçuşların tüm operasyonel sürecini dijitale taşınmasından sorumlu yönetici oldu.
United’ın CIO’su, United’ın yapay zeka konusunda oldukça iyimser olduğunu söyledi. Birnbaum “Seyahat endüstrisinde yapay zekanın hem müşteri hem de çalışanlar için kullanılabileceği birçok farklı alanı olduğunu düşünüyorum.” dedi.

Birnbaum, örnek vererek “Uçağınız rötar yaptı. Peki beni, New York yerine Philadelphia’ya götürebilir misiniz? Beni yakına getirebilir misin? Bu gibi sorunların çözümünde etkileşimin yapay zeka için harika bir kullanım örneği olduğuna inanıyoruz.” açıklamasını yaptı.

Pilotlar için yapay zeka mı?

Birnbaum’un ekibi, uygulamada gecikme hikayelerini otomatik olarak yazan sistemi oluşturduktan sonra üretken yapay zeka teknolojisini nerede kullanabileceğini düşünüyor ki şirketin bir sonraki planı, üretken yapay zekayı kullanacağı alanın, pilotların genellikle kalkıştan önce verdiği kısa brifing alanı olması bekleniyor.

haber-karatas.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Eve otele gelen Escort bağcılar sitesi
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Atatürk Escort
Bahçeköy Escort
Halaskargazi Escort
Fenerbahçe Escort
Örnektepe Escort
Bulgurlu Escort
Siyavuşpaşa Escort
Kazım Karabekir Paşa Escort
Çeliktepe Escort
Çilingir Escort
Ortaköy Escort
Soğuksu Escort
Yavuz Selim Escort
Hallaçlı Escort
Rüzgarlıbahçe Escort
İnönü Escort
Ergenekon Escort
Muratbey Escort
Çiftlikköy Escort
Meşrutiyet Escort
Ahmediye Escort
İcadiye Escort
Alemdağ Escort
Çakmaklı Escort
Cumhuriyet Escort
Ağva Escort
Bahçelievler Escort
İstiklal Escort
Eğitim Escort
Ahmediye Escort
İstasyon Escort
Koza Escort
Yenişehir Escort
Hürriyet Escort
Adalar Escort
Yunus Emre Escort
Aydınlar Escort
Şuayipli Escort
Çengilli Escort
Sarıgöl Escort
Etiler Escort
Güzeltepe Escort
Taşdelen Escort
Asmalı Mescit Escort